top of page

Från strategi till aktivering. När företag och organisationer vill stärka sitt varumärke krävs ofta olika marknadsföringsverktyg så som reklam, sociala medier, content med mera.

Marknadsföring

Våra tjänster

Vi arbetar i flera steg för att stärka sina kunders varumärken:


1. Strategi

Vi börjar med att utveckla en marknadsföringsstrategi. Det innebär att man identifierar målgruppen, definierar företagets unika säljargument och bestämmer vilka kanaler som ska användas för att nå ut till kunderna. Strategin bör vara flexibel nog att anpassas efter förändringar i marknaden.


2. Planering 

Vi bestämmer vilka specifika marknadsföringsaktiviteter som ska genomföras, när de ska ske och vem som ska ansvara för dem. Planeringen bör också inkludera en budget för varje aktivitet. Av det skälet har vi också en planner i vårt nätverk.


3. Skapande

Här gör vi allt från att skriva texter till att designa grafik och producera videor. Materialet bör vara engagerande och relevant för målgruppen, och reflektera företagets varumärke och värderingar.


4. Aktivering

Nu är det dags för lansering av marknadsföringskampanjen. Detta kan innebära att man publicerar inlägg på sociala medier, skickar ut e-postmeddelanden, placerar annonser på relevanta webbplatser eller genomför andra aktiviteter som är utformade för att nå ut till målgruppen.


5. Uppföljning

Vi utvärderar effektiviteten av marknadsföringskampanjen, analyserar resultaten och använder denna information för att förbättra framtida kampanjer. Uppföljningen kan också innebära att man samlar in feedback från kunder och använder denna information för att förbättra företagets produkter eller tjänster.

bottom of page